Logo of Bayrock

De Meest gestelde vragen vind je hier

Algemeen

Wat is Bayrock?

Bayrock is een referral recruitment platform voor freelance finance professionals. Wij matchen de juiste kandidaat aan een opdrachtgevers. Bayrock biedt de gebruikers een tool voor nieuwe ontdekkingen en connecties met talent en expertise, te vinden in het organische netwerk van onze community. Bayrock is daarom een toegankelijk en transparant platform waarop we onze community van finance professionals eerlijk compenseren voor matches die ze aandragen vanuit hun persoonlijke netwerk. Zo maken we interim finance recruitment actiever en inhoudelijker en de processen voor het inhuren en managen van freelancers simpelweg beter.

Doet Bayrock ook aan detachering of payrolling?

Nee, Bayrock doet niet aan detachering of payrolling. Bayrock biedt enkel een platform aan om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Hiervoor brengen we een handling fee in rekening.

Is Bayrock een recruitmentbureau of intermediair?

Nee, Bayrock is geen intermediair of recruitmentbureau. Bayrock heeft geen recruiters in dienst en doet geen interviews met kandidaten. Bayrock biedt enkel freelance opdrachten aan en financial professionals en hebben de mogelijkheid om hierop direct te reageren of anderen aan te dragen. Aan de hand van aanbevelingen, beoordelingen en referenties blijft de kwaliteit van leden en aangedragen kandidaten gewaarborgd. Op basis van deze informatie maken wij een voorselectie en kunnen klanten kiezen met welke kandidaten ze verder willen.

Aanmelden & Registreren

Hoe word ik lid?

Het is zo simpel. Via onze website kun je je direct gratis aanmelden. Na aanmelding kun je je profiel compleet maken en duurt het enkele dagen voordat je account is geverifieerd en goedgekeurd. In dit blog artikel lees je hoe je account sneller goedgekeurd krijgt. Zodra je account is goedgekeurd kun je reageren op opdrachten en kandidaten aandragen voor opdrachten.

Hoe lang duurt de verificatie van mijn account?

Het kan enkele werkdagen duren tot je account is geverifieerd en goedgekeurd. Alle aanmeldingen worden beoordeeld en hierna pas goedgekeurd. Op dit moment duurt het maximaal 5 werkdagen tot je account is geverifieerd. Duurt het langer? Dan komt dat mogelijk omdat we niet genoeg informatie hebben om je account te verifiëren.

In dit blog artikel lees je hoe je account sneller goedgekeurd krijgt.

Ik ben ingelogd maar kan geen opdrachten zien

Het account is dan nog niet goedgekeurd. We doen er alles aan om je account zo snel mogelijk te beoordelen en te activeren. Dit kan soms 5 werkdagen duren. We vragen je dus om nog even geduld te hebben. Duurt het langer, dan komt dat mogelijk omdat we niet genoeg informatie hebben om je account te verifiëren. In onderstaand blog artikel lees je hoe je account sneller goedgekeurd krijgt. Heb je dit alles gedaan en is je account nog steeds niet goedgekeurd, terwijl jij vindt dat je wel goed in ons netwerk past? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.

In dit blog artikel lees je hoe je account sneller goedgekeurd krijgt.

Ik heb mij aangemeld met LinkedIn en nu lukt het niet om in te loggen.

Het kan zijn dat je LinkedIn account gekoppeld is aan twee email adressen. Wanneer dit het geval is kun je niet inloggen met LinkedIn omdat de profielen in onze web app gekoppeld zijn aan een email adres. Hierdoor worden er dus automatisch 2 accounts voor je aangemaakt en weet de applicatie niet op welk van de twee profielen je probeert in te loggen met je LinkedIn account. Stuur ons een bericht via het contactformulier om dit op te lossen.

Opdrachten

Waarom hebben jullie geen recruiters in dienst?

Wij hebben geen recruiters in dienst, omdat Bayrock.Network geen traditionele intermediair of recruitment bureau is. Wij proberen vraag en aanbod bij elkaar te brengen via een referral recruitment platform. Via onze web app kunnen leden zelf reageren of iemand die zij kennen aandragen. Doordat onze leden de kandidaten zelf kennen en zelf ervaring hebben in de branche kunnen zij een veel betere match maken dan een recruiter. Daarnaast kunnen we door geen recruiters aan te nemen onze kosten laag houden en hierdoor onze fees laag houden.

Hoe kan ik mij aanmelden/afmelden voor job notifications?

Via “Profile settings” en vervolgens “Notification settings” kun je onderaan de pagina bepalen of je job notifications wilt ontvangen en hoe vaak. Ook kun je hier kiezen voor welke categorieën je meldingen wilt ontvangen. Op het job board kun je bij elke job opening zien in welke categorie deze valt en je daar ook direct aan- of afmelden door op subscribe/unsubscribe te klikken.

Ik heb liever contact via mail of Whatsapp.

Onze processen zijn zo ingericht dat alles goed werkt via de webapp. Met het gebruik van de webapp houden we alles efficiënt en overzichtelijk voor iedereen. Daarbij willen we voorkomen dat er onnodig persoonlijke gegevens per mail of Whatsapp gedeeld worden. Hierdoor kunnen we voldoen aan relevante privacy wetten. Mocht het om technische redenen niet lukken om de webapp te gebruiken, dan kunnen we hier van afwijken waarbij we de gegevens zelf zullen verwerken in de app en direct weer zullen verwijderen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb het CV niet van iemand die ik wil voordragen, kunnen jullie niet op Linkedin kijken?

Het is belangrijk dat de informatie die wordt verstrekt over de aanbevolen kandidaat zo volledig mogelijk is. Wij gebruiken het CV om de kandidaat te beoordelen en voor te stellen aan de klant. Zonder CV kunnen we dit niet doen. Je kunt het CV vragen aan de persoon die je wilt voordragen. Wilt deze persoon zijn CV niet met jou delen, maar wel met ons, vraag diegene dan om zijn CV te uploaden op zijn profielpagina. Op deze manier hoef jij het niet meer te uploaden bij het aandragen en kun je het ook niet bekijken.

Waarom moet ik het CV uploaden van iemand die ik wil aandragen?

Wij gebruiken onder andere het CV van de kandidaat om hem of haar te beoordelen en voor te stellen aan de klant. Bij het aandragen dien je wat basisinformatie in te vullen, het CV te uploaden en te bevestigen dat je goedkeuring hebt van de kandidaat om hem/haar voor te dragen. Indien diegene al een account heeft kan hij/zij ook zelf zijn CV uploaden op zijn profiel, dan hoef jij dit niet te doen en kun je het ook niet bekijken.

Kan ik een recruiter spreken?

Bayrock.Network heeft geen recruiters in dienst. Heb je vragen dan kun je die het beste bespreken met degene die jou heeft aangedragen en/of alle informatie in de web app nogmaals nalezen. Kom je er dan alsnog niet uit kun je contact opnemen met ons via het contactformulier.

Wat is de status van mijn sollicitatie?

Wanneer je hebt gesolliciteerd via de web app of aangedragen bent voor een opdracht krijg je automatisch meldingen per mail van belangrijke status wijzigingen. Je krijgt een melding als we je profiel hebben voorgedragen aan de klant, als je uitgenodigd wordt voor een gesprek, als je een aanbod ontvangt of afgewezen wordt.

Ik wil meer informatie over de opdracht, waar kan ik dat vinden?

Alle informatie die wij beschikbaar hebben over de opdracht is terug te vinden in de webapp. Ook wanneer je wilt solliciteren of iemand wilt aanbevelen kan dit volledig online. Ga in de webapp naar 'Job Board'. Hier vind je alle opdrachten en door op een opdracht te klikken vind je alle relevante informatie zoals functiebeschrijving, uurtarief, looptijd, locatie en meer.

Kan ik iemand aandragen via mail? 

Nee. Het is niet mogelijk om iemand aan te dragen via email. Onze processen zijn zo ingericht dat alle handelingen via de webapp verricht kunnen worden. Zo houden we het overzichtelijk en efficiënt voor jou, de opdrachtgever en ons. Daarnaast kunnen we hierdoor voldoen aan relevante privacy wetten en houden we de kosten laag, waardoor onze fees ook laag blijven. Wanneer je via de webapp iemand aandraagt staat deze direct gekoppeld aan jouw account. Mocht het om technische redenen niet lukken om via de webapp iemand aan te dragen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Hoe kan ik iemand aandragen voor een opdracht?

Om een kandidaat aan te dragen voor een opdracht dien je zelf lid te zijn van Bayrock.Network. Ga in de webapp naar 'Job board', zoek de opdracht waarvoor je iemand wilt aandragen en klik hier op. Je ziet nu alle informatie over de opdracht. Als je naar beneden scrolt zie je onder aan de pagina de button 'Refer now'. Door hierop te klikken kun je direct iemand aandragen. In dit blog artikel lees je hoe de kans vergroot dat jouw kandidaat aangenomen wordt.

Kan ik solliciteren via mail?

Nee. Het is niet mogelijk om te solliciteren via email. Onze processen zijn zo ingericht dat alle handelingen via de webapp verricht kunnen worden. Zo houden we het overzichtelijk en efficiënt voor jou, de opdrachtgever en ons. Daarnaast kunnen we hierdoor voldoen aan relevante privacy wetten en houden we de kosten laag, waardoor onze fees ook laag blijven. Mocht het om technische redenen niet lukken om via de webapp te solliciteren, neem dan contact met ons op via het contactformulier

Kunnen we binnenkort koffie doen om de mogelijkheden te bespreken? 

Bayrock.Network is geen intermediair maar een platform. Om die reden hebben wij geen recruiters in dienst en staan alle opdrachten online. Er zijn geen opdrachten die niet op het Job Board staan. Het heeft dus weinig toegevoegde waarde voor jou als financial om koffie met ons te doen. Als lid kun je zelf op alle opdrachten die wij hebben reageren of iemand aanbevelen. Soms kan het alsnog zijn dat wij additionele vragen hebben voor je, in dat geval nemen we uiteraard contact met je op.

Ik ken iemand die een opdracht zoekt, kunnen jullie hem/haar helpen?

Jij kunt hem/haar beter zelf helpen door op ons job board te kijken of er een geschikte opdracht tussen staat voor diegene en hem/haar aandragen. Hiermee help je ook jezelf omdat je bij een plaatsing recht recht hebt op referral fees die snel kunnen oplopen tot EUR 5.000 per plaatsing.

Hebben jullie een opdracht voor mij?

Wij proberen voor elk kandidaat, de juiste opdrachten te vinden. In de app kun je zien welke opdrachten wij beschikbaar hebben en beoordelen of hier een interessante opdracht voor jou tussen staat. Alle opdrachten die we beschikbaar hebben plaatsen we online en indien je aangemeld bent voor “job notifications” krijg je hier een melding van per mail. Dit kun je aanpassen via “Profile settings” en vervolgens “Notification settings”. We plaatsen onze opdracht ook op LinkedIn dus volg onze bedrijfspagina om op de hoogte te blijven van nieuwe opdrachten en andere updates.

Hoe kan ik reageren op een opdracht?

Om te reageren op een opdracht dien je aangemeld te zijn op ons platform. Wanneer je lid bent kun je gemakkelijk reageren op een opdracht. Ga in de webapp naar 'Job board', zoek de opdracht waar je op wilt solliciteren en klik hier op. Daar vind je alle informatie over de opdracht en onderaan de pagina kun je via de button 'Apply now' direct reageren. Ben je nog geen lid? Meld je dan direct aan, dit kost maar 30 seconden van je tijd.

Handling fee, referral fee en uurtarieven

Welke fee hanteert Bayrock?

Bayrock hanteert een maximale fee van EUR 10 per uur. Deze fee wordt bij langere opdrachten na een half jaar verlaagd naar EUR 7,50 en na een jaar naar EUR 5. De handling fees worden betaald door de opdrachtgever.

Het bedrag aan referral fees klopt niet

De referral fees zijn niet altijd up to date, omdat deze ingevoerd worden naar aanleiding van de facturatie. Controleer je referral fees over een week weer en mocht het dan nog steeds niet kloppen kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.

Wanneer wordt mijn referral fee uitbetaald?

Uitbetaling van de referral fee gebeurt maandelijks en pas nadat de opdrachtgever betaald heeft. Dit betekent dat je soms wat langer op je geld moet wachten.

Wie betaalt de referral fee?

Bayrock.Network betaalt de referral fee vanuit onze handling fee. Wanneer iemand voor ons de juiste kandidaat vindt, beoordeelt of diegene geschikt is en hem/haar aandraagt hoeven wij dit niet te doen. Dit zorgt ervoor dat wij tijd en geld besparen en daarom kunnen we diegene belonen met een referral fee.

Voor meer informatie over referrals kijk op de FAQ pagina over referrals.

Hoe wordt de referral fee berekend?

De referral fee bedraagt de helft van onze fee en is dus normaliter EUR 5 per uur. Als lid heb je recht op de referral fee over de duur van de opdracht met een maximum van 6 maanden. De referral fees in de web app zijn een inschatting op basis van het verwachte aantal gewerkte uren en de looptijd van de opdracht.

Voor meer informatie over referrals kijk op de FAQ pagina over referrals.

Zijn de uurtarieven in de web app inclusief/exclusief handling fee?

Het uurtarief dat bij opdrachten wordt vermeld is een indicatief maximum uurtarief voor de freelancer. In de praktijk zal het uiteindelijke uurtarief volgen uit de onderhandelingen tussen de klant en de freelancer, waarbij Bayrock Network zal bemiddelen. De handling fee staat hier los van en wordt betaald door de opdrachtgever.

Welke betaaltermijn hanteert Bayrock?

Wij werken met zoveel mogelijk drie-partijen overeenkomsten waarbij de klant een uurtarief verschuldigd is aan de freelancer en een handling fee aan Bayrock. Voor beiden geldt normaliter een betaaltermijn van 14 dagen. Wij vervullen hierin enkel een kassiersfunctie, het debiteurenrisico blijft bij de freelancer. Dit is in lijn met de wet DBA en de daarvoor opgestelde modelovereenkomst die wij gebruiken. In sommige gevallen wordt een afwijkende betaaltermijn afgesproken, zie hiervoor jouw overeenkomst.

referenties

Wat zijn referenties?

Referenties zijn vergelijkbaar met beoordelingen. Het verschil is dat je bij beoordelingen de feedback ontvangt voor opdrachten welke je via Bayrock.Network uitvoert en referenties gaan over opdrachten/functies die niet via ons verlopen. Bij Bayrock.Network kun je zelf referenties uitnodigen om jouw eerdere prestaties te beoordelen op dezelfde manier als wanneer zij jou feedback zouden geven in de web app. Jouw (potentiële) opdrachtgevers en het Bayrock.Network team kunnen de referenties vervolgens valideren door contact met ze op te nemen.

Waarom zou ik een referentie aanleveren?

Referenties op je profiel laten zien dat je ergens echt hebt gewerkt en geven ook inzicht in hoe goed je daar gepresteerd hebt. Dit zorgt ervoor dat je je beter kunt onderscheiden van andere kandidaten wanneer je solliciteert op een opdracht en vergroot daarmee de kans dat je een opdracht krijgt.

Hoe vraag ik een referentie aan?

Ga naar de “Experience” sectie van jouw profiel. Zoek de functie/opdracht waar je een referentie voor wilt aanvragen en click op het “notitieblok” pictogram. Hierin kun je alle gegevens invullen en ontvangt jouw referent een link waarmee zij jouw referentie kunnen invullen.

Kan ik een referentie aanvragen voor banen/opdrachten die niet via Bayrock.Network verliepen?

Ja, dit kan. Ga hiervoor naar de “Experience” sectie van jouw profiel. Zoek de functie/opdracht waar je een referentie voor wilt aanvragen en click op het “notities” pictogram. Vervolgens kun je alle gegevens invullen en ontvangt diegene een link waarmee zij jouw referentie kunnen invullen.

Valideren jullie referenties?

Ja, wij valideren referenties. Dit doen we door middel van steekproeven of op verzoek van een potentiële opdrachtgever. Ook kan een opdrachtgever zelf een referentie valideren. Wanneer wij of een opdrachtgever een referentie gevalideerd hebben is dit zichtbaar voor jou en (potentiële) opdrachtgevers op jouw profielpagina.

Hoe valideren jullie referenties?

Dit doen we door middel van steekproeven of op verzoek van een potentiële opdrachtgever. We nemen dan contact op met degene die de referentie heeft verstrekt en bespreken de referentie. Daarnaast doen we extra checks om vast te stellen of diegene daar ook echt heeft gewerkt.

Welke gegevens zien opdrachtgevers van mijn referenties?

Opdrachtgevers zien van jouw referenties het bedrijf, jouw functie, de functietitel van degene die de referentie heeft gegeven, de cijfers die je hebt gekregen, eventuele publieke comments en of de referentie al gevalideerd is door Bayrock.Network of een opdrachtgever.

Waarom kan ik referenties of werkervaring met een referentie niet verwijderen?

Dit is om te voorkomen dat freelancers alleen de meest positieve referenties op hun profiel laten staan. Is er iets niet goed gegaan met de ontvangen referentie neem dan contact met ons op via het contactformulier in de web app.

mijn opdrachten

kan ik een project wijzigen?

Nee, dit is niet mogelijk. De job owner, project manager en Bayrock.Network admins kunnen dit wel. Heb je een fout gemaakt vraag dan aan je job owner of project manager om dit aan te passen. Lukt dit niet vraag dan je contactpersoon bij Bayrock.Network om dit te wijzigen. De job owner is zichtbaar op de “My jobs” pagina.

Wat is het verschil tussen een project manager en reviewer?

De manager is degene die jouw uren goedkeurt op het project en je ook feedback kan geven. Je kunt daarnaast ook een reviewer toevoegen. Dit is iemand die niet bevoegd is jouw uren goed te keuren maar voor wie je wel veel werkt en die daarom wel feedback kan verstrekken. Het is niet de bedoeling om medewerkers die op hetzelfde functieniveau of lager dan jou functioneren als reviewer op te geven.

Hoe kan ik projecten toevoegen?

Wanneer je een opdracht hebt via Bayrock.Network kun je zelf projecten aanmaken onder jouw opdracht. In de webapp kun je op de 'My jobs' pagina al jouw opdrachten zien. Door op het edit icoon (potlood) te klikken kun je nieuwe opdrachten aanmaken. Je moet hierbij een naam ingeven voor het project, de industry selecteren en een manager toevoegen.

Waar kan ik informatie vinden over mijn opdracht?

Informatie over je opdracht is te vinden in de webapp onder het menu item 'My jobs'.

my referrals

Wat als ik iemand aandraag die al lid is?

Wanneer je iemand aandraagt die al lid is heb je gewoon recht op de referral fee. De referral fee wordt uitbetaald aan de persoon die de meeste toegevoegde waarde heeft bij de plaatsing en dat is degene die de juiste match maakt tussen een kandidaat en opdracht. Op deze manier voorkomen we dat inactieve leden fees verdienen, terwijl andere leden moeite doen om de juiste match te maken en een kandidaat aandragen.

Wat als twee personen iemand aandragen?

Dit kan alleen gebeuren door het gebruik van verschillende email adressen. In dit geval wordt de referral fee uitbetaald aan het lid dat de kandidaat als eerste heeft aangedragen. Wanneer iemand uitgenodigd is voor Bayrock.Network door een lid en aangedragen voor een opdracht door een ander lid, heeft de laatste recht op de referral fee. Dit is om te voorkomen dat inactieve leden fees verdienen, terwijl andere leden moeite doen om de juiste match te maken en een kandidaat aan te dragen.

Ik heb iemand uitgenodigd/aangedragen, maar zie diegene niet op de My Referrals pagina?

Stuur ons een bericht via het contactformulier en wij zullen voor je checken of alles klopt. In onze data is de persoon wel gekoppeld aan jouw account als jij deze persoon op de juiste wijze hebt uitgenodigd of aangedragen.

Waar kan ik zien wie ik heb uitgenodigd of aangedragen voor opdrachten?

Dit zie je op de “My referrals” pagina. Onder de tab 'Freelancers referred' zie je alle freelancers die je hebt aangedragen voor specifieke opdrachten. Hier zie je ook gelijk de status van de sollicitatie en kun je de details van de opdracht bekijken. Onder het tabje 'Freelancers invited' zie je alle leden die je hebt uitgenodigd met wat basis informatie.

Hoe kan ik iemand uitnodigen voor Bayrock Network?

Ga in de webapp naar 'My referrals'. Hier kun je direct iemand uitnodigen door te klikken op 'Invite now'. Je hebt hiervoor de naam en het emailadres nodig van de persoon die je wilt uitnodigen. Door te klikken op 'Generate referral link' genereer je jouw persoonlijke link om freelancers uit te nodigen. Potentiële leden die hier op klikken komen op onze aanmeldpagina terecht en zijn ook direct gekoppeld aan jouw account.

Wat is het verschil tussen iemand uitnodigen en aandragen?

Als iemand nog geen lid is van Bayrock.Network kun je diegene uitnodigen om zich aan te melden. Je kunt iemand ook aandragen voor een specifieke opdracht ongeacht of ze al lid zijn of niet. Wanneer je iemand uitnodigt heb jij recht op de referral fee wanneer diegene zijn eerste opdracht via Bayrock.Network vervult en daar niet voor aangedragen is door een ander lid. Mocht het door jou uitgenodigde lid echter door een ander lid benaderd en aangedragen worden dan heeft diegene recht op de referral fee en blijft jouw aanspraak op de referral fee geldig voor de volgende opdracht.

Hoe lang heb ik recht op referral fees?

Als je iemand aandraagt heb je recht op de referral fee over de duur van de opdracht met een maximum van 6 maanden. Als je iemand uitnodigt geldt dit voor de eerste opdracht die de door jou uitgenodigde freelancer via Bayrock.Network verricht.

Hoe wordt de referral fee berekend?

De referral fee bedraagt de helft van onze fee en is dus normaliter EUR 5 per uur. Als lid heb je recht op de referral fee over de duur van de opdracht met een maximum van 6 maanden. De referral fees in de web app zijn een inschatting op basis van het verwachte aantal gewerkte uren en de looptijd van de opdracht.

Voor meer informatie over referrals kijk op de FAQ pagina over referrals.

Wanneer heb ik recht op een referral fee?

Je hebt recht op een referral fee wanneer jij iemand hebt aangedragen voor een opdracht en diegene wordt aangenomen voor de opdracht. Ook als je iemand uitnodigt voor Bayrock.Network heb jij recht op de referral fee wanneer diegene zijn eerste opdracht via Bayrock.Network vervult. Mocht het door jou uitgenodigde kandidaat echter door een ander lid benaderd en aangedragen worden dan heeft diegene recht op de referral fee en blijft jouw aanspraak op de referral fee geldig voor de volgende opdracht.

privacy & notificaties

Hoe kan ik mij aanmelden/afmelden voor job notifications?

Via “Profile settings” en vervolgens “Notification settings” kun je onderaan de pagina bepalen of je job notifications wilt ontvangen en hoe vaak. Ook kun je hier kiezen voor welke categorieën je meldingen wilt ontvangen. Op het job board kun je bij elke job opening zien in welke categorie deze valt en je daar ook direct aan- of afmelden door op subscribe/unsubscribe te klikken.

Hoe kan ik mijn notificatie instellingen wijzigen?

Ga naar ‘Profile settings’ en click op ‘Notifications settings’. Hier kun je verschillende soorten meldingen die je per mail kunt ontvangen aan en uit zetten, inclusief meldingen van nieuwe opdrachten (Job notifications).

Is Bayrock GDPR/AVG proof?

Bij Bayrock doen we er alles aan om te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG). Dit betekent dat jij altijd zelf in control bent over de gegevens die wij van jou verzamelen en verwerken. Je kunt al jouw gegevens inzien, bewerken en verwijderen of je volledige account verwijderen via de web app. Ook kun je je daar aan of afmelden voor notificaties en nieuwsbrieven.

Voor meer informatie zie onze Privacy Policy.

urenregistratie

Hoe moet ik omgaan met mijn uren tijdens een maandafsluiting?

Indien de laatste werkdag van de maand niet de laatste dag van de week is zorg er dan voor dat je de uren pas submit wanneer de week afgelopen is en je alle uren hebt ingevuld. Voor de facturatie mag je de uren die in de desbetreffende maand vallen factureren.

Ik heb een fout gemaakt en de uren al gesubmit

Indien je uren nog niet goedgekeurd zijn kun je dit eenvoudig zelf oplossen. Ga op de ‘Time tracking’ pagina naar de week waarvoor je je uren wilt wijzigen en klik op 'Unsubmit timesheet'. Hierna kun je de juiste uren opnieuw indienen. Dit kan echter niet wanneer ze al zijn goedgekeurd. Heb jij je time sheet verkeerd ingevuld en heeft de klant dit onterecht goedgekeurd, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb nog niet alle uren in een week ingevuld, maar het time sheet wel al gesubmit

Ga op de ‘Time tracking’ pagina naar de week waarvoor je je uren wilt aanvullen en klik op ‘Unsubmit timesheet’. Hierna kun je je uren aanvullen en opnieuw indienen. Dit kan echter niet wanneer ze al zijn goedgekeurd. Heb jij je time sheet niet volledig ingevuld en heeft de klant dit al goedgekeurd, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik zie het project niet staan waar ik uren op wil boeken?

Dit betekent dat het project niet aangemaakt is onder jouw actieve opdracht. Dit kun je makkelijk oplossen door het project aan te maken. In de webapp kun je op de 'My jobs' pagina al jouw opdrachten zien. Door op het edit icoon (potlood) te klikken kun je nieuwe opdrachten aanmaken. Je moet hierbij een naam ingeven voor het project, de industry selecteren en een manager toevoegen.

Hoe kan ik mijn uren registreren?

Jouw uren zijn eenvoudig te registreren via de 'Time tracking' pagina. Je kunt alleen uren registeren op projecten van actieve opdrachten. Op de ‘My jobs’ pagina zie je lopende opdrachten en alle projecten die daaronder vallen. Staat een project er niet tussen dan kun je deze zelf toevoegen. Je kunt je ingevulde uren opslaan door op ‘Save timesheet’ te klikken. Heb je alle uren voor een volledige week ingevuld klik dan op ‘Save and submit for approval’.

feedback

Wie kan de feedback zien?

De feedback bestaat uit twee delen. Een algemeen deel en een private feedback deel. De freelancer en Bayrock admins kunnen alles zien van het algemene deel zoals de cijfers, toelichting en de gegevens over het project. De HR afdeling van de opdrachtgever kan deze informatie ook volledig zien. Andere (potentiële) opdrachtgevers zien wel de cijfers en de toelichting, maar niet de projectnaam of naam van de project manager. Het private feedback gedeelte is enkel zichtbaar voor de HR afdeling van de opdrachtgever en dus niet voor de freelancer, Bayrock admins of andere opdrachtgevers.

Wat is de status van mijn feedback aanvraag?

Jouw feedback aanvraag kan maar twee statussen hebben: aangevraagd of ingevuld. Zodra je je feedback aanvraagt blijft deze openstaan als aangevraagd totdat deze ingevuld is. Als je meer info wilt waarom een feedback aanvraag nog niet ingevuld is kun je het beste even contact opnemen met de reviewer. Je kunt je feedback aanvraag ook annuleren op de “My feedback” pagina.

Waar kan ik mijn feedback lezen?

Je kunt jouw feedback terugvinden op de 'My feedback' pagina.

Ik kan het project niet vinden waarvoor ik feedback wil aanvragen?

Dit betekent dat het project niet aangemaakt is onder jouw actieve opdracht. Dit kun je zelf makkelijk oplossen door het project aan te maken. In de webapp kun je op de 'My jobs' pagina al jouw opdrachten zien. Door op het edit icoon (potlood) te klikken kun je nieuwe opdrachten aanmaken. Je moet hierbij een naam ingeven voor het project, de industry selecteren en een manager toevoegen.

Hoe kan ik feedback aanvragen?

Je kunt eenvoudig en snel feedback aanvragen door naar de “Request feedback” pagina te gaan in de web app. Selecteer het project waarvoor je feedback wilt aanvragen en degene van wie je feedback wilt aanvragen. Vervolgens vul je de periode en het aantal uur in en kun je je aanvraag indienen.

handling fee, referral fee en uurtarieven

Welke fee hanteert Bayrock?

Bayrock hanteert een maximale fee van EUR 10 per uur. Deze fee wordt bij langere opdrachten na een half jaar verlaagd naar EUR 7,50 en na een jaar naar EUR 5. De handling fees worden betaald door de opdrachtgever.

Privacy & notificaties

Hoe kan ik mijn notificatie instellingen wijzigen?

Ga naar ‘Profile settings’ en click op ‘Notifications settings’. Hier kun je verschillende soorten meldingen die je per mail kunt ontvangen aan en uit zetten, inclusief meldingen van nieuwe opdrachten (Job notifications).

Is Bayrock GDPR/AVG proof?

Bij Bayrock doen we er alles aan om te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG). Dit betekent dat jij altijd zelf in control bent over de gegevens die wij van jou verzamelen en verwerken. Je kunt al jouw gegevens inzien, bewerken en verwijderen of je volledige account verwijderen via de web app. Ook kun je je daar aan of afmelden voor notificaties en nieuwsbrieven.

Voor meer informatie zie onze Privacy Policy.

urenregistratie

Hoe kan ik uren goedkeuren? 

Als project manager kun je uren goedkeuren door naar “Time tracking” te gaan in onze web app en vervolgens op “Review timesheets” te klikken. Hier kun je een time sheet selecteren van een van de freelancers die op jouw projecten werken. Vervolgens selecteer je de projecten waarvan je de uren wilt goedkeuren en klik je op “Approve Entries”.

referenties

Hoe valideren jullie referenties?

Dit doen we door middel van steekproeven of op verzoek van een potentiële opdrachtgever. We nemen dan contact op met degene die de referentie heeft verstrekt en bespreken de referentie. Daarnaast doen we extra checks om vast te stellen of diegene daar ook echt heeft gewerkt.

Valideren jullie referenties?

Ja, wij valideren referenties. Dit doen we door middel van steekproeven of op verzoek van een potentiële opdrachtgever. Ook kan een opdrachtgever zelf een referentie valideren. Wanneer wij of een opdrachtgever een referentie gevalideerd hebben is dit zichtbaar voor jou en (potentiële) opdrachtgevers op jouw profielpagina.

Wat zijn referenties?

Referenties zijn vergelijkbaar met beoordelingen. Het verschil is dat je bij beoordelingen de feedback ontvangt voor opdrachten welke je via Bayrock.Network uitvoert en referenties gaan over opdrachten/functies die niet via ons verlopen. Bij Bayrock.Network kun je zelf referenties uitnodigen om jouw eerdere prestaties te beoordelen op dezelfde manier als wanneer zij jou feedback zouden geven in de web app. Jouw (potentiële) opdrachtgevers en het Bayrock.Network team kunnen de referenties vervolgens valideren door contact met ze op te nemen.

Is een 6 het beste cijfer wat ik iemand kan geven?

Ondanks het feit dat we in Nederland een sterke zesjes cultuur hebben schijnt er nog een heel spectrum aan cijfers boven de 6 te zijn. Als iemand alles heeft gedaan wat je van diegene kunt verwachten op een bepaald gebied geef dan gewoon een 10.

feedback

Wie kan de feedback zien?

De feedback bestaat uit twee delen. Een algemeen deel en een private feedback deel. De freelancer en Bayrock admins kunnen alles zien van het algemene deel zoals de cijfers, toelichting en de gegevens over het project. De HR afdeling van de opdrachtgever kan deze informatie ook volledig zien. Andere (potentiële) opdrachtgevers zien wel de cijfers en de toelichting, maar niet de projectnaam of naam van de project manager. Het private feedback gedeelte is enkel zichtbaar voor de HR afdeling van de opdrachtgever en dus niet voor de freelancer, Bayrock admins of andere opdrachtgevers.

Wat als een van de feedback aspecten niet relevant is?

Alle feedback aspecten zijn altijd relevant. Lees hiervoor goed de toelichtingen bij de verschillende onderdelen. Hierin staan voorbeelden wat je kunt verwachten van freelancers op verschillende functieniveaus.

Waarom moet ik mijn functietitel invullen als ik iemand feedback wil geven?

In het kader van de AVG privacy wetgeving proberen wij zo min mogelijk informatie te delen. Het is voor een toekomstige opdrachtgever niet relevant hoe jij heet maar wel welke functietitel je had op het moment dat je de feedback gaf aan een freelancer. Om die reden laten wij aan potentiële opdrachtgevers niet de namen zien van beoordelaars, maar wel hun functietitels.

Ik heb een feedback aanvraag ontvangen, maar kan deze niet invullen.

Het is mogelijk dat je jouw functietitel nog niet hebt ingevuld en krijg je hiervan ook een melding op de 'Provide feedback' pagina. Om dit op te lossen ga je naar 'Profile settings' en vul je je functietitel in bij 'Occupation'. Mocht het hierna alsnog niet lukken neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Hoe kan ik iemand feedback geven?

Je kunt ongevraagd feedback geven via de 'Provide feedback' pagina. Je kunt alle informatie invullen zoals de periode en het aantal gewerkte uren. Wanneer je een feedback aanvraag krijgt hoeft dat niet. Je krijgt hier dan een melding van op de pagina. In beide gevallen dien je de freelancer te beoordelen op vijf verschillende gebieden. Dit doe je door middel van een simpele slider en bij elk onderdeel kun je een toelichting vinden door met je muis over de “i” te bewegen. In de tweede stap kun je private feedback invullen. Dit is optioneel en enkel zichtbaar voor de HR afdeling van je bedrijf.

company pages

Ik zie een lopende opdracht niet op de 'Active Jobs' pagina

De opdracht is mogelijk niet goed gekoppeld aan het bedrijf. Ga naar de 'My jobs; pagina en kijk of je de opdracht daar wel ziet. Indien dat het geval is, check of het op de juiste manier gekoppeld is aan je bedrijf. Indien je de verkeerde naam ziet staan bij 'Company' of de juiste bedrijfsnaam zonder kruisje erachter dan is de opdracht niet goed gekoppeld. Bewerk de Company naam en begin de juiste bedrijfsnaam te typen, je zult dan de naam in een drop down menu kunnen kiezen. Wanneer je dit doet is het weer goed gekoppeld.

Wie heeft toegang tot de “Active jobs” pagina?

Als Company Owner of HR vertegenwoordiger heb je toegang tot de 'Active jobs pagina' op de 'My Company' pagina. Hier kun je alle huidige en verlopen opdrachten van het bedrijf bekijken. Je kunt vervolgens van deze opdrachten de belangrijkste details aanpassen zoals de looptijd, de job owner of details van projecten. Ook kun je hier alle beoordelingen van freelancers bekijken.

Wie kan een beoordeling achterlaten op onze company page?

Freelancers die nu of in het verleden bij het bedrijf hebben gewerkt in vaste dienst of als freelancer kunnen het bedrijf beoordelen. Dit kan alleen als een freelancer 'Experience' op zijn profiel heeft dat gelinkt is aan het bedrijf of een actieve opdracht heeft (gehad) bij het bedrijf via Bayrock.Network.

Hoe kan ik documenten toevoegen aan de knowledgebase?

Je kunt als Company Owner of HR vertegenwoordiger een document of link toevoegen aan de knowledgebase van je bedrijf. Dit doe je door naar de 'My Company' pagina te gaan en op het plusje naast 'Knowledgebase' te klikken. Zie je al een of meer items dan kun je deze verwijderen door op het kruisje ernaast te klikken.

Hoe voeg ik events toe?

Je kunt als Company Owner of HR vertegenwoordiger een uitgelicht event toevoegen aan de Company Page. Dit doe je door naar de 'My Company' pagina te gaan en op het plusje naast 'Highlighted events' te klikken. Zie je al een of meer events dan kun je deze vervangen/bewerken door op het potlood icoon te klikken.

Hoe voeg ik een blog post toe?

Je kunt als Company Owner of HR vertegenwoordiger een uitgelichte blog post toevoegen aan de Company Page. Dit doe je door naar de 'My Company' pagina te gaan en op het plusje naast 'Highlighted blog post' te klikken. Zie je al een blog post dan kun je deze vervangen/bewerken door op het potlood icoon te klikken.

Hoe voeg ik nieuwe opdrachten toe aan onze company page?

De opdrachten op de company page zijn gelinkt aan de openstaande opdrachten op het job board. Op dit moment kun je als company owner of HR vertegenwoordiger nog niet zelf opdrachten uitzetten via de web app. Neem hiervoor contact op met jouw contactpersoon bij Bayrock.Network.

Hoe kan ik de company page bewerken?

Als company owner kan je de volledige company page bewerken. Om de algemene informatie te bewerken ga je naar 'My company' en klik je op 'Edit' rechts bovenin het scherm. Om te lezen hoe je andere onderdelen kunt bewerken zoals blogs en events, zie de andere FAQs op de Company Pages FAQ. Als HR medewerker kun je ook bepaalde onderdelen bewerken, zoals bepaalde algemene informatie. Denk hierbij aan het logo, 'About us' beschrijving, website, LinkedIn bedrijfspagina en bepaalde gebruikersrollen. Indien je iets niet kunt bewerken, vraag dan aan de company owner om dit aan te passen.

Welke gebruikersrollen zijn er en wat houden deze in?

Met de nieuwe company pages update zijn er de volgende gebruikersrollen: Company owner Dit is de primaire vertegenwoordiger van het bedrijf in onze web app. Bij kleinere bedrijven zou dit bijvoorbeeld de bedrijfseigenaar kunnen zijn en bij grotere bedrijven de CHRO of head of recruitment. De company owner kan de company page aanmaken, bewerken, alle informatie inzien, gebruikers toevoegen en verwijderen en hun rollen wijzigen. HR HR medewerkers kunnen bijvoorbeeld alle lopende opdrachten bekijken en bewerken op de “Active jobs” pagina en kunnen alle details van beoordelingen van freelancers zien. Dit zijn dus vaak HR vertegenwoordigers of recruiters. Job owners Job owners kunnen voor de opdrachten waaraan zij toegewezen zijn alle informatie bekijken zoals de beoordelingen van de freelancers en hun time sheets. Ook kunnen ze projecten en project managers toevoegen en verwijderen op de aan hun toegewezen opdrachten. Deze rol past het beste bij “hiring managers” of partners die primair verantwoordelijk zijn voor de ingehuurde freelancer. Client employees Client employees zijn medewerkers die de rol van project manager of reviewer kunnen krijgen op een project. Project managers Project managers zijn medewerkers die uren goedkeuren en feedback kunnen delen. Reviewers zijn functies zoals senior consultants of team leads die wel feedback kunnen delen, maar niet de rechten hebben om uren goed te keuren.

Hoe maak ik een company page aan?

Je kunt alleen een company page aanmaken als je de Company Owner rol hebt in onze web app en nog niet gekoppeld bent aan een bestaand bedrijf. Je kunt dit dan doen door naar “My company” te gaan en vervolgens op “Create” te klikken. Ben jij de vertegenwoordiger van een bedrijf in onze web app en zie je “My company” niet terug in het menu of lukt het je niet om je bedrijfspagina aan te maken, stuur ons dan een bericht via het contactformulier in de web app.

Wat zijn company pages?

Company pages zijn de profiel pagina’s van opdrachtgevers. Als opdrachtgever kun je je met je company page onderscheiden van andere opdrachtgevers. Op de company page zijn de nieuwste opdrachten te zien, een korte beschrijving van het bedrijf, een uitgelichte blog post, events en de kennisbank van het bedrijf. Verder kun je als opdrachtgever via de company page alle opdrachten inzien, gebruikersrollen beheren en juridische informatie bijwerken.